lunes, 6 de febrero de 2017

DIBUIXEM A UN CIENTÍFIC

Hola a tots i a totes de nou!

Avuí a la segona sessió de l'assignatura hem realitzat una serie d'activitats sobre els cíentifics i allò que ho envolta.

La primera activitat ha sigut "dibuixa a un científic". Nosaltres, els alumnes hem dibuixat aquell científicc o cientifica que ens imaginavem. Després en finalitzar el nostre dibuix i plasmar les nostres idees, el profesor ens ha fet unes preguntes per saber com seria aquell cientific i per saber també com eren els nostres prejeducis que hi podiem tenir o com teniem nosaltres al nostre cap la idea de cientific/a. Les preguntes es basaven a l'edat que hi podia tenir, si portaven ulleres, si duien bata, quin tipus de cabell tènia el nostre científic...

Jo he triat per dibuixar un científic, alegre, jove, sense ulleres, amb un uniforme bastant divertit com podeu vore a l'imatge.

 El nostre professor com ja he dit abans ens ha fet una serie de preguntes i a banda de respondre-les també les ha comparat amb altres grups per veure quina serie de estereotips hi tenim sobre els científics,

L'altra activitat consistia en plasmar a un posit el que ens venia al cap quan escoltavem la paraula ciències. Aquesta activitat des del meu punt de vista veig que te molta rellèvancia, perque si ens fixem podem veure en un moment el que hem sentit molts alumnes a l'infància al col·legi en assignatures com matemàtiques, física, coneixement del medi,,, ja sigui per a bé, com per a mal. Tots junts amb el professor hem xarrat de que hi creiem que les ciències de vegades no ens interessen tant perque no els prestem la suficient atenció, es a dir, no es el mateix que un professor sols explique i explique a que ens ensenye casos pràctics o per als petits fer racons aon ells es senquen els propis cientifics,etc. Es per això que quan hem plasmat els nostres pensaments o sentiments dirigits a la materia de la ciència molta gent ha tingut moltes paraules contradictories. 
Com podeu vore a la foto hi han possits separats a una part per coses bones i a l'altra part per negatives.

En el meu cas he elegit:

Oblit: perque pense que a dia de hui hi han moltes coses que no me'n recorde i pense que quan jo donava eixa assignatura en costara mes o menys en dirigia a altre mòn i m'encantva.

Fascinant: perque pense que gràcies a la ciència tenim noves formes de veure les coses, mes control sobre algunes malalties ( mes de les que podem imaginar), mes informació i coneixements, saber el perque de tanes coses... 

"La ciencia no es solo una disciplina de razón, sino también de romance y pasión." Stephen Hawking.

No hay comentarios:

Publicar un comentario