jueves, 30 de marzo de 2017

SESSIÓ 11 LA MATÈRIA 6

Hola, a tots de nou, aquesta sessió l'hem començat com sempre amb un video que ens ha fet pensar molt que s'anomena First Flight. Al entrar en l'aula hem d'apartar la nostra rutina i esgotament quan és produïsca i posar-ens en el lloc del nostre alumnat intentar motivar-los i ser comprensius amb ells i transmetre eixe sentiment que hi tenim per la nostra professió. Cada dia a la vida hi tenim més pressions, preocupaciosn que ens donen mal de cap, responsabilitats, etc i mai ens centrem en allò que desitgem, vivim en un horari amb planificacions i el que hem de fer es viure, i de vegades deixar viure a les persones,ja que cada persona es diferent.




En la sessió d'aquest dia hi vam parlar sobre alguns gasos en l'aula com són el butà, l'oxigen, el heli, diòxid de carboni, hidrogen, nitrogen, l'aire i lozó. A més a més hem afegit algunes propietats que hi poden tenir els gasos;



  1. Fàcils de comprimir 
  2. Dilatació en calfar-els. 
  3. Difusió: fàcils de barrejar i ocupin tot l'espai disponible 
  4. Exerceixen força sobre el recipient que els vaig explicar, pressió. 
  5. Alguns són inflamables 

Al dia aquell vam descobrir uns experiments que ens va possar Juan Fran a youtube on la implosió d'una llanda en calfar-la i introduir-l'en l'aigua amb el canvi de temperatura i la pressió que exerceixen els gasos dins de la llanda. Aquesta activitat no es molt recomendable fer-la a l'aula ja que son infants molt menuts i tal vegada la vuiguin agafar i es puguen fer mal.



Però per altra part hem vist altre video en el qual si que es podria realitzar a l'aula amb un got de vidre calfant-ho i un globus com a posar-ho en l'aigua no ho deixa caure al globus.



L'estructura dels gasos s'explica per la Teoria Conéticocoprpuescular que diu que "els gasos estan formats per partícules molt petites, molt separades entre si, i en continu moviment".

No hay comentarios:

Publicar un comentario